6 Kasım 2006 Pazartesi

KREDI KARTININ GELECEGI

Bugun telefon, telefon olmaktan cikti, bir telefon Usb, MP3calar, Fotograf Makinasi, Kamera, Radyo, Televizyon, Internet hatta Bilgisayar vs vs.Yani telefondan ziyade insanlarin yaninda tasidigi her aletin icinde bulundugu bi cihaz (gadget) oldu.Gelecegin kredi karti olmasi cok kuvvetle muhtemel zaten bu yonde gelismeler var, yavastan basladi, hem daha guvenli hem de her zaman hic bi alete gereksinimi olmadan kullanilabiliyo. Yardim kampanyalarinin onemli bir kismi artik telefon araciligi ile yapiliyor. EGITIM yazip 3353'e gonderdiginizde 10YTL Turk Egitim Vakfina yardimda bulunmus oluyyorsunuz.Hatta hediye bosluk arkadasiniz telefonu'nu 3353'e yolladiginizda arkadasiniza bir hediye vermis oluyorsunuz. Aynisini Denizfeneri ve digerleri yardim kuruluslari icin de soylemek mumkun.

Sonuc olarak ben gelecegi soyle goruyorum: Yakin gelecekte bir urunu begendiginde internette hatta belki dukkanda fiyat etiketinde soyle bi sey yazacak 3535 e mesaj gonder, urunu al. Urun adrese posta. Hirsizlik sansi cok az. Boylece kredi karti sorunu da ortadan kalkmis olacak, bu sadece bi gecis asamasi neredeyse nakit paranin bile akisi durma noktasina geldi, kredi karti gibi guvensiz , cok da kullanisli olmayan, her yerde gecmeyen bi seyin cok gelecegi yok bence. Kullandigimiz cogu aleti iskartaya cikartan telefonlardan kredi kartlari da nasibini alacak.Evet, buraya kadar olan yaziyi aylar once yazmistim. Ama bu yaziyi tekrar yazmama sebep edunya oldu.

Edunya'da yazilan Shotcode ile ilgili yazi da beni bu gelisimin daha cabuk olacagina inandirdi. Cok acayip bir sey bu shotcode(Kodun fotografini cek manasinda). Alisveris aliskanliklarimizi, dunyayi tamamen degistirme potansiyeline sahip, hic kimse farkinda degil.Oncelikle buradan demonun izlenmesini tavsiye ederim bunun ne oldugunu anlamak icin. Demoda su goruntuler ekrana geliyor: Cocugun teki "Cardigans" konserinin posterine bakiyor. Posterdeki shotcode'u goruyor. Hemen burada, hemen simdi bileti alin yaziyor shotcode'un yaninda.Fotografini cekiyor. Telefon kodu taniyor direk bileti almak icin gerekli web sitesine baglaniyor ve soruyor. Kac bilet? 2. Onayla. Onaylandi. Bu kadar basit, saniyeler icinde, ne kuyruk beklemek var, ne kredi karti. Guvenli, akillica. Alisilmis alisveris aliskanliklarin tumunu kiriyor. Simdi bu teknolojinin gelecekde yayginlasmamasinin ve ileride boyle alisveris etmememiz icin bir sebebi var mi?

Hiç yorum yok: