11 Ekim 2006 Çarşamba

BLUETOOTH REKLAMCILIK


Virgin Airways inovasyonda son raddeye ulaşmış bir şirket. Sir Richard Branson'ın sıfırdan yarattığı bu imparatorluk ilham veren bi hikayeye sahip. Screw It, Let's Do It (Yapalım, Anasını Satayım) bence kesinlikle okunması gereken kitapların başında geliyor. Kitapta Branson'ın hayatı ve şirketi nasıl yönettiği anlatılıyor. Ve şirketi nasıl yönettiği kitabın isminden belli. Kitapta geçen , Atölyede' de anlatılan Virgin Havayollarının ilham veren kuruluş hikayesi şöyle:

“Planımız Porto Riko’ya gitmekti, ancak havaalanına geldiğimizde uçuş iptal edilmişti. Herkes söyleniyor ve şikayet ediyordu. Kimse bir şey yapmıyordu. O zaman ben yapmaya karar verdim. Birisi yapmalıydı. 2.000 dolara bir charter kiraladım. Bu parayı oradaki kişi sayısına böldüm. Adam başı 39 dolar. Bir siyah tahta alıp üzerine şunları yazdım: "VIRGIN AIRWAYS PORTO RIKO 39$ TEK UÇUŞ" , daha önceden hiç uçak kiralamamıştım.

O gün kurulan Virgin Airways, artık uçuş sırasında güzellik uzmanı ve masör bulunduruyor. Yakında şöyle bir şey yapılırsa beni şaşırtmaz aslında: İnsanlar en çok hangi konuda uzmanlık görüşüne basvurmak isterlerse tespit edilip, ( diyetisyen, psikolog, avukat vs.) yolculuk sırasında bu uzmanlarla müşterinin muhabbet etmesi...

Bluetooth bildiğiniz gibi bedava. Cep telefonlarına reklam-mesaj atılması, hedef kitlenin tam ulaşılması konusunda da oldukça başarılı. Tıpkı Virgin'in London-Heathrow havaalanında yaptığı gibi. Yolcular havaalanında beklerken telefonlarına gelen bir mesajla, bir videoklip reklam izlemek istemediklerini soruluyor. Reklam özellikle Virgin'in first-class yolcularının beklediği salonları hedefliyor. Coolbusinessideas'tan

Hiç yorum yok: